Höganäs kommunvapen

Verktygsmeny

Snabbsök

Dagens väder: Mulet med lätt regn4° och mulet med lätt regn
Lyssna

Information på lättläst svenska

Höganäs kommun ligger vackert i Skåne
mellan vattnen Öresund och Skälderviken.

Det här är Höganäs

Lite fler än 24 tusen personer bor i Höganäs.
Förr var Höganäs mest känd för sin gruva.
Men nu är staden mest känd
för sin natur, keramik, mat och golf.
Här kan man leva bra
och det är lätt att starta företag i kommunen.

År 2011 fyller Höganäs 75 år.

Du kan ringa till kommunen
på telefonnummer 042-33 71 00.
Du kan ringa hit mellan måndag och fredag.
Mellan klockan 8.00 på morgonen
och 16.45 på eftermiddagen.

 

Sidan uppdaterad den 13 december 2010

Kommentera

Vill du veta mer?

  • Kommunikationsavdelningen
    Kommunledningskontoret
    Tel. 042-33 71 00

    Centralgatan 20
    Stadshuset
    236 82 Höganäs

Relaterad information