|
Höganäs kommun Tel. 042-33 71 00, Besökstid vardagar |
Organisationsnummer: |
Företag och arbete
I Höganäs arbetar vi för
att ha bra företag och arbeten.
Vi vill att fler företag ska komma till Höganäs
så att kommunen kan bli större.
Här finns information till dig
som vill starta företag.
Här finns också information om ledig mark
och lokaler,
om vilka du kan prata med
och mycket mer.
Du får också information om arbeten i Höganäs
och om tillstånd.
Arbetsplatser i Höganäs
Det finns nästan 7 tusen arbetsplatser i Höganäs.
En tredjedel av arbetsplatserna är kommunens
eller regionens arbetsplatser.
Resten är arbetsplatser på företag.
Vi har många företag i kommunen
och företagen blir fler hela tiden.
Det startar mellan 100 och 150 nya företag varje år
i Höganäs kommun.
Kvinnor äger ett av tre företag
och det är flest i hela Skåne.
Vi har 700 företag små företag
som bara en person äger och sköter.
Här kan du läsa om tillstånd
och om hur du startar ett företag.

