|
Höganäs kommun Tel. 042-33 71 00, Besökstid vardagar |
Organisationsnummer: |
Trafik och vägar
Våra vägar ska vara säkra att köra på
och lätta att ta sig fram på.
Det ska finnas vägar
där människor behöver dem.
Gångvägar och cykelvägar ska ha ljus
och vara trygga.
Det ska vara trevligt på våra torg
och i våra parker.
Du kan prova på att åka,
cykla eller promenera
i vår vackra Kullabygd.
Trafik och vägar
Kommunen har ansvar för vägarna
och trafiken i orterna i Höganäs kommun.
Här kan du läsa om gator, vägar,
parkering, bussar och tåg.
Du får veta när kommunen städar gator
och trottoarer
och när plogbilen kommer.
Du kan läsa om trafikregler,
tillstånd att parkera för personer med rörelsehinder
och vad du ska göra
när det är dags att städa eller ploga vägarna.
Du kan hitta blanketter om du vill anmäla fel
och för att söka tillstånd till torghandel.
Du kan läsa om när kommunen ska bygga
eller bygga om gator, gångvägar och cykelvägar.
Vill du veta mer? Tala med:
-
Samhällsbyggnadsförvaltningen
Tel: 042-33 75 00
Fax: 042-33 74 73
Skicka e-postVar vänlig och uppge kundnummer eller adress vid kontakt via e-post
Öppettider till expeditionen:
må-to 8:00-12:00, 12:45-16:45
fred 8:00-12:00, 12:45-15:00Telefontider:
må-to 8:30-11:30, 13:00-16:00
fred 8:30-11:30, 13:00-15:00
Besöksadress:
Järnvägsgatan 8
Stationshuset

