Välkommen till politikerutfrågning på lätt svenska

Vill du lära dig vad de olika partierna vill? Tycker du det är svårt att förstå politiken? Vet du inte vilket parti du ska första på i valet 2022? Då ska du komma till politikerutfrågningen!

Politikerutfrågningen är särskilt riktad till dig som behöver enkel information om demokrati och val.

Under politikerutfrågningen får du träffa politiker och sälla dina egna frågor inför valet. De olika partierna som du kan rösta på i valet 2022 kommer vara på plats och berätta vad de tycker i olika frågor.

Vi kommer bjuda på fika och hoppas att du vill komma! Anhöriga och personal är också välkomna.

Anmäl dig genom att maila anna.pihlqvist@hoganas.se eller ringa 042-33 78 40.

Datum: Tisdag, 30 augusti

Tid: 18:00

Plats: Sessionssalen i Stadshuset, Centralgatan 20

Vid frågor kontakta oss på: kommunen@hoganas.se Senast uppdaterad:
Till toppen