Byte av alla trygghetslarm

Under perioden mellan den 1 oktober och 1 december kommer alla trygghetslarm i Höganäs kommun att bytas ut.

Du som har trygghetslarm och bor hemma kommer att få besök av företaget Careium som äger larmen. De utför bytet till en nyare modell.

Höganäs kommun har skickat ut ett brev till alla berörda under tisdag 27 september, som borde ha nått alla senast under fredagen.

Careiums tekniker kommer att kontakta dig som har trygghetslarm i förväg. De ringer en till två dagar innan bytet ska ske och bokar tid för installationen. Vid besöket bär de företagets kläder och ska kunna legitimera sig.

Det nya trygghetslarmet kommer att fungera på precis samma sätt som det nuvarande gör, och bytet kostar ingenting. Kostnaden för larmet blir oförändrad.

Anledningen till bytet av trygghetslarmen är att mobilnätet 2G, som idag används till trygghetslarmen, ska avvecklas.

Den mänskliga faktorn har gjort att vissa kuvert saknat informationsbrevet. Har du ej fått brevet eller har frågor kontakta Höganäs kommuns servicecenter tel 042-33 71 00 eller kommunen@hoganas.se.

Vid frågor kontakta oss på: kommunen@hoganas.se Senast uppdaterad:
Till toppen