Service och bemötande
Höganäs kommuns servicecenter är vägen in för de som kontaktar oss på kommunen. Servicecenter vägleder och ger information om alla kommunens verksamheter via telefon, e-post, chatt och besök. Tex i frågor som rör bygglov och ansökningar till förskola eller skola.
SKR:s servicemätning via telefon och mejl
Servicemätningen lanserades 2022 och har som syfte att ta reda på hur invånare upplever bemötande och enkelhet i kontakt med kommunen.
Undersökningen görs i direkt anslutning till kontakt via kommunens huvudsakliga kanaler, som telefon eller e-post, och deltagandet sker anonymt. I 2025 års mätning deltog 95 kommuner och över 33 000 invånare lämnade sitt omdöme.
Resultat servicemätning 2025
Höganäs får ett indexvärde på 92 för bemötande via telefon – ett av de högsta i landet – samt 83 i enkelhet, vilket är klart över det nationella genomsnittet på 76,3.
Läs mer om SKR:s servicemätning på SKR.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.