Information om fakturor till Höganäs kommun

Sedan 1 april 2019 tar Höganäs kommun endast emot elektroniska fakturor enligt Lagen (2018:1277) om elektroniska fakturor till följ av offentlig upphandling. Fakturor ska skickas i ett strukturerat elektroniskt format till oss. En PDF-faktura som skickas via mejl är därmed inte en elektronisk faktura.

Till dig som i dag inte skickar elektroniska fakturor till Höganäs kommun:

Om du som leverantör till Höganäs kommun redan i dag skickar elektroniska fakturor till andra kunder från ditt ekonomisystem rekommenderar vi att du kontaktar din VAN-operatör för att komma igång med att skicka elektroniska fakturor till oss. Har du inte möjlighet att upprätta en elektronisk faktura från ditt ekonomisystem? Ingen fara – vi erbjuder en kostnadsfri tjänst för de leverantörer som inte kan upprätta elektroniska fakturor från sitt ekonomisystem. Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång.

Vid frågor kontakta oss på: kommunen@hoganas.se Senast uppdaterad:
Till toppen