Information om fakturor till Höganäs kommun

Sedan 1 april 2019 tar Höganäs kommun endast emot elektroniska fakturor enligt Lagen (2018:1277) om elektroniska fakturor till följ av offentlig upphandling. Fakturor ska skickas i ett strukturerat elektroniskt format till oss. En PDF-faktura som skickas via mejl är därmed inte en elektronisk faktura.

Till dig som i dag inte skickar elektroniska fakturor till Höganäs kommun:

Om du som leverantör till Höganäs kommun redan i dag skickar elektroniska fakturor till andra kunder från ditt ekonomisystem rekommenderar vi att du kontaktar din VAN-operatör för att komma igång med att skicka elektroniska fakturor till oss. Har du inte möjlighet att upprätta en elektronisk faktura från ditt ekonomisystem? Ingen fara – vi erbjuder en kostnadsfri tjänst för de leverantörer som inte kan upprätta elektroniska fakturor från sitt ekonomisystem. Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång.

Läs mer om elektroniska fakturor

Vid frågor kontakta oss på: kommunen@hoganas.se Senast uppdaterad:
Till toppen