Information om coronavirus (covid-19)

Nu gäller skärpta nationella föreskrifter och allmänna råd om allas ansvar att förhindra smittspridningen av covid-19.

Information om coronavirus (covid-19)

Nu gäller skärpta nationella föreskrifter och allmänna råd om allas ansvar att förhindra smittspridningen av covid-19.

Företag och arbete

I Höganäs arbetar vi för att ha bra företag och arbeten. Vi vill att fler företag ska komma till Höganäs så att kommunen kan bli större. Här finns information till dig som vill starta företag. Här finns också information om ledig mark och lokaler, om vilka du kan prata med och mycket mer. Du får också information om arbeten i Höganäs och om tillstånd.

Arbetsplatser i Höganäs

Det finns nästan 7 tusen arbetsplatser i Höganäs.
En tredjedel av arbetsplatserna är kommunens
eller regionens arbetsplatser.
Resten är arbetsplatser på företag.

Vi har många företag i kommunen
och företagen blir fler hela tiden.
Det startar ungefär ett par hundra nya företag varje år
i Höganäs kommun.

Kvinnor äger ett av tre företag
och det är flest i hela Skåne.
Vi har 700 företag små företag
som bara en person äger och sköter.
Härlänk till annan webbplats kan du läsa om tillstånd
och om hur du startar ett företag.

Sidansvarig: kommunen@hoganas.se Senast uppdaterad: