Uppleva och göra

Det finns mycket att göra för alla människor i Höganäs och i den vackra Kullabygden. Här finns naturreservatet Kullaberg för dig som tycker om natur. Det finns bibliotek, museum och konsthall för dig som tycker om kultur. Höganäs Sportcenter är till för dig som tycker om sport. Ungdomar kan klättra i klätterblock i hamnen, åka skateboard i skateboardparken och sporta på olika sätt på vår nya multisportarena. I Höganäs finns också Biografen Saga, som är en av Sveriges äldsta biografer.

Kultur och fritid i Höganäs

Kommunen arbetar för
att det ska finnas mycket olika kultur
och mycket att göra på fritiden.

I Höganäs finns det alltid något att göra.
Det är enkelt att idrotta och motionera
och det finns många föreningar.
Dessutom är det alltid nära till natur och vatten.

Kusten längs havet i Höganäs är sex mil lång
med underbara sandstränder,
där alla kan sporta på olika sätt.

I Höganäs Hamn finns
breda bryggor och grunt vatten vid stranden.
Här finns klätterblock,
utegym, landhockeybana och basketplan.

Här kan du läsa om biblioteken i kommunen,
om Höganäs Sportcenter och våra idrottsplatser.
Du kan läsa om våra föreningar
och om vad som händer i kommunen.
Du kan läsa om lekplatser, parker
och andra platser som du kan vila på.

Vid frågor kontakta oss på: kommunen@hoganas.se Senast uppdaterad: