E-tjänster

E-tjänster på gör det smidigt för dig att sköta alla dina ärenden digitalt.

Här finns alla våra e-tjänster, blanketter och övriga digitala tjänster. Tieto Education finns också tillgängligt under logga in som elev.

Här når du Mina sidor hos Höganäs kommun

Använd din personliga e-legitimation för att logga in i e-tjänster och följa dina ärenden via Mina sidor.

E-legitimation, till exempel BankID eller Mobilt BankID, används för att kommunen ska vara säker på vem det är som använt e-tjänsten samt att rätt person får tillgång till rätt ärenden via Mina sidor. Du kan läsa mer om e-legitimation och hur vi använder uppgifterna här.

En del tjänster kan du använda utan att logga in, men vill du att vi ska kunna ta kontakt med dig eller du vill ha information via Mina sidor så måste du identifiera dig.

Här loggar du in som handläggare för att handlägga ärende eller administratör för att hantera e-tjänster.

Inloggningen fungerar automatiskt om du använder en dator som finns på din arbetsplats eller är ansluten till Höganäs kommuns nätverk.

Använder du en privat dator, en läsplatta eller smartphone för att logga in behöver du ange dina inloggningsuppgifter. Du använder samma inloggningsuppgifter som när du loggar in i datorn på jobbet eller i din e-post. Tänk på att aldrig spara inloggningsuppgifter på en dator eller enhet som kan användas av andra än dig själv.

E-legitimation och BankID

Din e-legitimation är i många fall utgiven av en bank och heter således BankID och Mobilt BankID. Läs mer om BankID Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Du kan även ha e-legitimation via Skatteverket, läs mer här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Mest använda e-tjänsterna i Höganäs kommun

Till toppen